Sunday 11 December 2011

Hasan Ali

Semalam diumumkan bahawa Dato' Dr.Hasan Ali telah digugurkan sebagai calon PAS pada PRU13 akan datang.Kenapa ? Pastinya sikap beliau yg berani menegakkan kebenaran Islam dan menentang sesiapa saja tanpa mengira agenda peribadi seperti Mat Sabu,Khalid Samad dan Nik Aziz.

Hasan Ali adalah seorg yg berilmu dlm Islam dan tidak mencampur-adukkannya dgn politik,dahulu beliau sering keluar TV dgn slot motivasinya namun di "ban" apabila beliau cenderung kepada bukan BN.

Nasihat saya kepada Hasan Ali,letaklah jawatan,keluarlah PAS dan sertailah UMNO.Saya pasti ramai yg akan mengikuti beliau kerana pastinya beliau ada penyokong dan pengaruhnya sendiri dan pasti akan memecah-belahkan undi kepada PAS.PAS kini parti sekular,pemimpinnya cenderung kepada DAP kafir tetapi bertopengkan kopiah dan tongkat.Mereka bukan lagi ilmuwan dan hartawan Islam.

Saya juga pasti hati Hasan Ali adalah pada kerajaan tapi ego utk menyertai kerajaan.Sertailah kerajaan,bawalah ilmu Islam kamu dan terapkanlah ke dalam UMNO.Begitu juga Nasharuddin Isa yg diketepikan oleh Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden PAS.

No comments:

Post a Comment